Çalışanlar için Masa Başı Egzersiz Önerileri

sempeak  8 Temmuz 2022

İş yaşamı ve bilgisayar başında geçirilen uzun saatler vücudunuzun hareketsiz kalmasına neden olabilir. Vücudun hareketsiz kalması ve egzersiz eksikliği özellikle boyun, omuz ve bacak benzeri bölgelerde ağrılara, eklem ve kaslarda yorgunluğa sebebiyet verebilir. Özellikle masa başında çalışıyorsanız omurganızda gerginlik ve ağrılar oluşabilir. 

Bu gibi problemler yaşamak istemiyorsanız bazı masa başı egzersizler ile duruş bozukluklarınızı düzeltebilir, kas sağlığınızı koruyabilirsiniz. Hadi birlikte motivasyonunuzu toplayalım ve çalışırken yapabileceğiniz bazı masa başı egzersizleri inceleyelim! 

Masa Başında Otururken Dikkat Etmeniz Gereken Bazı Noktalar

Masa başında otururken duruşunuza dikkat etmeniz kas ve iskelet sağlığınızı korumanızı sağlar. Öncelikle çalıştığınız saatlerde dik bir şekilde durmalı ve belirli aralıklarla ayağa kalkarak küçük yürüyüşler yapmanız gerekmektedir. Oturacağınız sandalyenin omurganıza uyum göstermesi de omurga ağrılarını önlemenizi sağlar. 

Omurga sağlığınızı korumak için sandalyenizin arkasına ortopedik bir yastık ya da bel desteği yerleştirebilirsiniz. Kas ve iskelet sisteminizi koruyacak bir başka yöntem de ofis içerisinde yapacağınız egzersizlerdir. Masa başı egzersizleri ile iş yaşamının yol açacağı sıkıntıları ortadan kaldırmanız mümkün. Bu egzersizleri yaparken kendinizi yormamaya ve hareketleri kontrollü bir şekilde yapmaya dikkat etmelisiniz. Egzersizleri belli saat aralıklarında, belli setler halinde yapabilirsiniz.  İşte o egzersizlerden bazıları…

Esneme ve Gevşeme Hareketleri ile Gerginlikten Kurtulun!

Uzun saatler masa başında oturmak özellikle kol ve bacaklarda gerginliğe ve kas ağrılarına sebep olabilir. Bunun önüne geçmek için oturduğunuz yerden dizlerinizi nazikçe kendinize doğru çekip uzatabilir bacaklarınızı ve dizlerinizi rahatlatabilirsiniz. 

Hemen Okuyun  Tatile Giderken Çantada Neler Olmalı?

Aynı şekilde oturduğunuz yerden kollarınızı yukarı doğru esneterek hem omurganızı hem de kollarınızı gevşetebilirsiniz. Esneme hareketlerini verdiğiniz molalarda ayakta iken de uygulayabilirsiniz. Molalarınız esnasında belinizi ve sırtınızı esneterek enerji toplayabilir, kan akışınızı hızlandırabilirsiniz. Vücudunuzun esnemesi için uygulayabileceğiniz bir diğer yöntem de her saat başı yerinizden kalkıp kısa bir yürüyüş yapmak olabilir. Böylece hem kan akışınızı hızlandırmış olur hem de bacaklarınızı hareket ettirerek uyuşmalarını önlemiş olursunuz.

Tutulan Boyuna İyi Gelecek Boyun Egzersizleri

Gün içerisinde sürekli ekrana bakmak ya da eğilerek yazı yazıp dosya incelemek boynunuzun tutulmasına ve başka boyun problemlerine neden olabilir. Boyun sağlığınızı korumak ve tutulmaları önlemek için bazı egzersizler uygulayabilirsiniz. Başınızı hafif ve kontrollü bir şekilde öne ve arkaya doğru hareket ettirebilir, vücudunuzu sabit tutarak boynunuzu dairesel hareketlerle sağa ve sola doğru oynatabilirsiniz. Bu sayede uzun saatler boyunca hareketsiz kalan boynunuzu rahatlatarak gevşetebilirsiniz. Ayrıca omuzlarınızı yukarı doğru kaldırıp sıkarak kısa bir süre beklemeniz, hem boyun hem de omuz kaslarınızın yorgunluğunu alır. Boyun problemleri yaşamamak için alacağınız bir diğer önlem de bilgisayar ekranınızı göz hizanıza getirmektir. 

Bacaklarınızı Güçlendirecek Masa Başı Egzersizleri

Çalışırken ayaklarınızı sürekli sarkıtmak kan akışının bacaklarınızda toplanmasına ve bacaklarınızın şişmesine neden olabilir. Bu sorunun yaşanmaması için bacaklarınızı oturduğunuz yerden dairesel hareketler ile gevşetebilirsiniz. 

Ayak bileklerinizi de dairesel hareketler ile sağa ve sola doğru çevirerek kan akışınızı hızlandırabilirsiniz. Ayaklarınızın şişmesi için alacağınız bir diğer önlem de ayak hizanıza bir ayak basamağı koymanızdır. Eğimli bir basamak ya da ayak altığı ile kan akışınızın ayaklarda toplanmasına engel olabilirsiniz.

Masa Başı Egzersizleri ile Fiziksel ve Ruhsal Sağlığınızı Koruyun

Çalışma sırasında küçük molalar vererek ya da oturduğunuz yerden yapacağınız egzersizler ile hem mental hem de fiziksel sağlığınıza katkı sunabilirsiniz. Gün içerisindeki yorgunluğunuzu alan bu egzersizler ile iş çıkışlarında daha dinç ve enerjik olabilirsiniz. Hayatınızı daha kaliteli hale getirecek olan masa başı egzersizleri ile daha zinde hisseder, bu sayede çalışma hayatı dışında yapacağınız etkinlikler için gerekli enerjiye sahip olabilirsiniz. 

(Visited 645 times, 1 visits today)